Itt a Hyundai IONIQ 5
2021. március 01. írta: Német Bertalan

Itt a Hyundai IONIQ 5

Régóta az egyik legjobban várt elektromos autóról hullot le a lepel, a Hyundai IONIQ 5-ről. Azt kell, hogy mondjam, hogy egy igazán karakteres és jövőbe mutató design-al megláldott autót kaptunk, amely úttörő lehet az elektromos autóiparban, és nagyon úgy tűnik, hogy ár-érték arányban is nagyon jó választás lehet.

inoiq_5_3.png

Forrás: www.hyundai.com

Kezdjük a külsővel. Az autó igazán markáns külsőt kapott, egyedi, feltünő, és nem sok hasonló autóval fogunk találkozni az utakon, ebben biztosak lehetünk. A vonalvezetések, a forma, a led lámpák a felnik, igazából minden annyira jövőbe mutató, hogy azt nehéz felfogni. Nagyon örülök annak, hogy nem a szokásos bumfordi, csúnyácska lekeretített elektromos autó formát pakolta le elénk a Hyundai, hanem mertek valami teljesen újat mutatni. Az autó a teljesen új E-GMP platforma épült, amely Hyundai-Kia fejlesztés. A tengelytáv meglepően hosszú, 3 méter, viszont az autó hossza így is alig haladja meg a 4600 mm-t. A csomagtartó egész pakolhatóra sikerült, 531 literesre, és az első csomagtartóra sem lehet igazán panaszunk, amely 24 vagy 57 literes lehet, függően attól, hogy hátsó vagy összkerekes meghajtást választunk. 

hyundai-ioniq-5-interior-dashboard-2.jpg

Forrás: www.hyundai.com

A beltér stílusa már eltér a külsőtől, de ahhoz hasonlóan itt is nagyon futurisztikus, letisztult megoldásokat találunk, csak egy kicsit jobban lekerekítve. Az információkról, mint ahogy általában az elektromos autókban megszoktunk, mindenhol kijelzők gondoskodnak, sőt egy új technológiának köszönhetően a szélvédő egy 44 colos kijelzővé válik, jelentősen megkönnyítve ezzel a navigálást és a fontos információk nyomonkövetését. 

hyundai-ioniq-5-interior-front-seats-reclined-1.jpg

Forrás: www.hyundai.com

A koreai gyártó természetesen a kényelmi funkciókról sem feledkezett meg, olyannyira nem, hogy nem csak a hátsó ülések pozíciója változtatható, hanem az első ülések is átváloztathatóak kénylmes fotelekké, ha éppen megpihennénk egy hosszú út után. Az autó kapható panoráma tetővel, valamint napelemtetőel is bizonyos felárért, amely a visszatöltést segíti, de ez igazán csak a napos évszakokban jelentős.

hyundai-ioniq-5-charging-2.jpg

Forrás: www.hyundai.com

Beszéljünk végül a szárazabb, de annál fontosabb műszaki adatokról. 58 kWh és 76,2 kWh kapacitású akkupakkokkal lehet majd az autót megvásárolni, a hatótáv pedig a WLTP mérései alapján akár 480 km is lehet. A kisebb akus IONIQ 5 170 lóerővel, a nagyobbik pedig 306 lóerővel rendelkezik majd, előbbi 8,5 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra, utóbbi pedig 5,2 másodperc alatt lesz erre képes. A végsebessége mindkét modellnek 185 km/h lesz.

A töltése elképesztően gyors lesz. A 350 kW teljesítményű gyorstöltőnek hála 5 perc alatt akár 100 km-re elegendő energiát is belepumpálhatunk majd az akkumulátorokba. Az autó 3,6 kW kimenő teljesítményre is képes, így szinte bármilyen kütyüt tudunk majd tölteni, így nem kell azon aggódnunk, kibírja-e a telefonunk vagy laptopunk az előttünk álló utat.

Az autót majd 2021 második felétő lehet előrendelni, az ára pedig 15 millió forint körül indul majd, ami egész elfogadható, főleg ha állami támogatást is igénybe veszünk a vásárláskor. 

Összeségében egy nagyon pofás, jól kinéző, használható autót rakott le a Hyundai, ami ár-érték arányban is kiemelkedően jó. Kíváncsian várom majd a teszteket, hogy a gyakorlatban is megbizonyosodjunk erről.

Nektek mi a véleményetek az IONIQ 5-ről?

A bejegyzés trackback címe:

https://protohype.blog.hu/api/trackback/id/tr7716446168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metartADMIN 2021.03.02. 18:48:21

"Design-nal", miért ilyen bunkó mindenki?
süti beállítások módosítása